|
Miejsca, w których bywamy - opis krajobrazu. Kl. III gim. specjalne
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4233 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz lekcji
Temat: Miejsca, w których bywamy – formułujemy opis krajobrazu.
Etap edukacyjny: III Klasa: III gimnazjum specjalnego Cel ogólny: Rozumienie i stosowanie słów w tworzeniu opisu krajobrazu.
Cele operacyjne: - wymienia główne elementy opisu, - określa przymiotnikami w małej grupie dane rzeczowniki, - odnajduje przymiotniki przydatne w opisie konkretnego krajobrazu, - tworzy opis krajobrazu mając do dyspozycji wyselekcjonowane przez siebie zwroty. Umiejętności: - uczeń rozumie polecenia nauczyciela, - potrafi wyszukać potrzebne informacje w tekście, - poprawnie redaguje zdania, - potrafi posłużyć się formą opisu. Metoda: problemowa, samodzielnego dochodzenia do wiedzy. Formy pracy: grupowa, indywidualna.
Przebieg lekcji
1. Wprowadzenie. Czynności porządkowe, sprawdzenie obecności, powitanie gości.
2. Część właściwa. a) Podanie tematu lekcji, objaśnienie tematu. b) Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela wymieniają podstawowe elementy krajobrazu, zapisanie wniosków na tablicy (1 cel operacyjny). c) Nauczyciel zapisuje na tablicy rzeczowniki, a zadaniem uczniów jest w dwuosobowych grupach dokonać opisu tych rzeczowników za pomocą przymiotników (2 cel operacyjny): kamienie – staw – drzewa – kwiaty – trawa – pogoda – niebo - d) Nauczyciel rozdaje obrazki z krajobrazem. Uczniowie odpowiadają na pytanie co przedstawia obrazek. e) Uczniowie na podstawie obrazka podkreślają przymiotniki, które przydadzą się w tworzeniu opisu krajobrazu (3 cel operacyjny). f) Mając do dyspozycji wyselekcjonowane przez siebie zwroty i zwroty podane przez nauczyciela, uczniowie tworzą opis krajobrazu (4 cel operacyjny). g) Sprawdzenie efektów pracy każdego ucznia przez nauczyciela. 3. Zakończenie. Podziękowanie za wspólną pracę, podsumowanie osiągniętych efektów, podanie pracy domowej – w oparciu o obrazek z krajobrazem połącz rzeczowniki z odpowiednim przymiotnikiem.
Izabela Więch-Kowalska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|